20.6.2016
Internettet gikk ned ved midnatt, natt til mandag den 20.6, samtidig som det var et lite strømbrudd i huset.
Klokken 08:00 meldte styret til HomeNet at internett var nede.
Ca 08:50 ble det sendt SMS til alle kundene fra Home Net om at de jobber med saken.
Styret purret ved flere anledninger utover arbeidsdagen.
Ca 15:00 ble det sendt en ny SMS om at de fortsatt jobber med saken.
Ca 17:50 estimerer de at nettet vil være på innen klokken 22:00
Nettet kom ikke tilbake før 22:00 som de estimerte. Styret har fått beskjed at HomeNet har fått nett tilbake til bygget, men ikke signalene ut til leilighetene.
Styret er ikke fornøyd med denne prosessen med HomeNet, og vil ta det opp med dem i etterkant. Første prioritet er å få nettet tilbake. Vi vil kontakte dem igjen i morgen tidlig for å få status.
21.06.2016
08:00 Styret har kontaktet HomeNet, og fått svar at de fortsatt jobber med å identifisere hvor problemet ligger. Switchene hos oss er OK, og det feilsøkes bakover i systemet for å finne signalfeil.
12:00 – 15:00 Styret purrer jevnlig, og svaret er at det jobbes med, men vet enda ikke når det blir fikset.
~ 15:30 Ny SMS fra HomeNet, om at problemet med sentralen ikke er løst. Og at de jobber med problemet.
~15:40 Styret har fått meldinger fra beboere om at nettet er tilbake.
~15:50 Vi har fått beskjed om at nettet skal være tilbake fra HomeNet, de kan ikke fortelle oss hva som var feilen enda.
Styret vil i etterkant kontakte HomeNet for å finne ut hva som gikk galt, hvorfor det har tatt så lang tid å fikse problemet, hvordan vi kan unngå dette i fremtiden, og om evt. kompensasjon. Men første prioritet nå er å få nettet tilbake for beboere.
Om man får problemer med internett så er det HomeNet kundeservice man skal henvende seg til.
Saken blir oppdatert fortløpende.