Flere seksjonseiere har meldt at porttelefonen/ ringeklokken ikke virker til leiligheten.
Porttelefonapparatet ligger innenfor eiers eget ansvar, men driftsleder sørget for kvalifisert feilsøking for å finne ut om problemet kunne være i selve ringetablået.
Fagfolkene konkluderte med at det er selve apparatet i leilighetene som ikke virker. Apparatene er over 10 år gamle, og har passert sin antatte levetid. Apparater som ikke virker må derfor byttes for å kunne fungere.
Elektrikergruppen har gitt et tilbud om bytte av apparater hvis flere går sammen slik at jobben kan gjøres samtidig:
I så fall vil det koste kr. 2.200,- (inkl. mva) å bytte apparatet. Beløpet blir fakturert direkte til seksjonseier av Elektrikergruppen.
Bytte vil da skje på bestemte dager, sannsynligvis i slutten av august/ begynnelsen av september 2023.
Hvis eier bestiller bytte av apparat på egenhånd, vil dette koste kr. 3.900,-.
Derfor:
Hvis du trenger å bytte apparat, og har lyst til å være med på et kollektivt bytte i august/september, kan du sende epost til glaenga@outlook.com. Alternativt kan du legge en lapp i styrets postkasse i C-oppgangen.
Oppgi navn, oppgang og seksjonsnummer (ikke H-nummer – seksjonsnummer står blant annet på postkassen og på husleiefakturaen).
Styret vil formidle opplysningene videre til Elektrikergruppen, som vil sette opp aktuelle datoer.
Merk at Elektrikergruppen vil sette opp enkelte dager til kollektivt bytte av apparater, og at det ikke kan velges andre tidspunkt enn oppsatte dager.
Frist for å melde seg på listen for kollektivt bytte til kr. 2.200,- er 18. august 2023.
Vennlig hilsen
Styret
